26 Aralık 2010 Pazar

KEnDİ gibi olabilmek mesele..



"gelir dalgın bir cambaz
geç saatlerin denizinden
üfler lambayı
uzanır ağladığım yanıma..
geçer sokaktan bakışsız bir kedi kara
çuvalında yeni ölmüş bir çocuk
kanatları sığmamış.."


"seni çok iyi yerlerde göreceğiz, ben buna eminim" diyen ses var şu sıra kulaklarımda.. her yöne çekilebilecek kelimeleri seçmeyi iyi bilir, "huyudur" diyip gülümsüyorum usulca.. "çok iyi yerlerde göreceğiz" demekten kastı "en kaliteli laminant parkede sürünmem" de olabilir pekala!

vazgeçiyorum, o bilmiyor..

derken başka bir ses başka bir görüntü beliriveriyor.. iki eliyle omuzlarımdan sımsıkı tutmuş bana "demoralize olma" diyor.. çabalamam gerektiğini söylüyor ve ekliyor: "güçlü ol!"

o kadar yoruldum ki güçlü olmaktan! o da bunu bilmiyor..

peki ya ben?

bense hiçbir şeyi bilmiyorum artık.. ne yapmam lazım? hangi yöne gitmeliyim? gerçekten istediğim ne veya kendi mutluluğum için neyi istemeliyim?

işaret bekliyorum her zamanki gibi.. biliyorum, geleceğinden asla emin olamayacağım bir işareti beklemekle aslında ben iflah olmaz bir deliyim!

bugüne kadar nasıl yön verdiyse hayatıma, nasıl esirgediyse koruduysa beni, olabilecek en az hasarla nasıl çıkardıysa yangınlardan bu sefer de bir işaret yollayacaktır biliyorum.. buna bütün kalbimle inanıyorum..

pencereden bakıyorum.. şapşal bir kedi tel örgünün üstüne çıkmış.. öyle çok yavru sayılmaz ama pek büyük de denilemez hani.. incecik yerde yürümeye çalışıyor.. ip üstündeki cambaz misali.. "atla" diyorum içimden "nasıl olsa dört ayak üstüne düşeceksin, benim gibi değilsin sen!" ama o atlamıyor.. büyük bir sabırla ve attığı adımlara dikkat ederek yürümeye devam ediyor.. ha düştü ha düşecek derken tel örgünün bitişi bir çardakla birleşiyor.. sonra bizim kedi kendini kolayca düze çıkarıyor..

bir işaret mi bu şimdi? bilemedim.. ama düşününce..neden olmasın ki?! biliyorum, yeni yıla radikal kararlarla girmeli..!

NOT: gerçi biliyorsundur ama ben yine de söyleyeyim dedim, daha büyük ve daha gözüme sokarcasına göndereceğin bir işareti dört gözle beklediğimi.. şey bir de azıcık çabuk göndermeni rica etsem çok şey istemiş olmam heralde di mi? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder